Blij dat u de weg gevonden heeft naar de website van Elingua! Ik ben Ellen Dhondt en ben ik 2005 afgestudeerd aan de Arteveldehogeschool te Gent, opleiding logopedie. Ik ben direct in het werkveld gestapt als zelfstandige logopediste en werkte tot 2008 in Desselgem bij 'Logopedie Seyns'. Geleidelijk aan bouwde ik mijn praktijk uit te Nazareth en kwam er een tweede praktijk bij te Ouwegem. Onze troeven zijn open communicatie en sterke samenwerkingsverbanden en een persoonlijke aanpak.
De naam elingua heeft de volgende betekenis:
e= Ellen
lingua= tong/taal
Ik ben Leoniek Vaal en studeerde af als logopediste in 2009 aan de Artevelde Hogeschool. Daarna volgde ik de éénjarige opleiding Bachelor na Bachelor Buitengewoon onderwijs. Na 3 maanden vrijwilligerswerk in Nepal startte ik als logopediste in een zelfstandige praktijk in Wielsbeke. De liefde bracht me na anderhalf jaar terug naar Nepal. Daar woonde en werkte ik een jaar. Ik kon aan de slag als logopediste op een school. Een grote uitdaging want logopedie in het Engels is toch weer wat anders. Na dit avontuur vond ik mijn weg naar een multidisciplinaire praktijk in Zwijnaarde om vervolgens sinds maart 2018 te starten bij Elingua als zelfstandige logopediste. Ik behandel voornamelijk kleuters met een taalproblematiek en lagereschoolkinderen met leerproblemen. Ook voor articulatie- en oromyofunctionele stoornissen (vb foutieve tongplaatsing in rust, foutief slikpatroon) kunnen jullie bij mij terecht. Ik behandel ook volwassenen. Door het volgen van verschillende bijscholingen blijf ik op de hoogte van recente technieken en inzichten. Als lid van de VVL (Vlaamse Vereniging voor Logopedisten) blijf ik tevens up-to-date.
Ik ben Emilie Mestdag. In juni 2022 behaalde ik mijn Master in de revalidatiewetenschappen en de kinesitherapie aan de KU Leuven. Met mijn voorliefde voor het begeleiden van kinderen en ervaringen als animator bij Kazou was de specialisatie “Pediatrie” voor mij een eenvoudige keuze. In november 2022 start ik bij Elingua als zelfstandig kine. Jullie kunnen bij mij terecht voor allerlei grof- en fijn motorische moeilijkheden, schrijfmoeilijkheden en problemen met activiteiten in het dagelijks leven (fietsen, aan- uitkleden,…),…. Ik probeer steeds een persoonlijke aanpak te bieden waarbij de noden van het kind centraal staan. Mijn doel is om op een speelse manier de algemene ontwikkeling van jullie kind te stimuleren op zijn/ haar eigen niveau. Ik ben lid van Axxon, de Vlaamse beroepsvereniging voor kinesitherapeuten. Aarzel bovendien niet om ons te contacteren met uw vragen, wij zullen deze met veel plezier zo snel mogelijk beantwoorden.
Ik ben Justine en studeerde af aan de Arteveldehogeschool als logopediste in juli 2023. Naast mijn job als zelfstandig logopediste bij Elingua werk ik deeltijds in een dokterspraktijk te Asper. Daar zorg ik dat alles vlot verloopt en sta ik de patiënten telefonisch te woord. Gedurende mijn stages in verschillende logopedische settings ben ik voornamelijk in aanraking gekomen met kleuters en lagereschoolkinderen waardoor ik bij deze populatie de meeste ervaring heb. Ik kijk er naar uit om samen met jullie aan de slag te gaan!
Datum | Instituut | Lesgever | Onderwerp |
---|---|---|---|
4 maart 2003 | SIG vzw | H. Heuninck | ‘Nog lang niet uitgeteld!’ Begeleiding van rekenzwakke kinderen |
29 oktober 2008 | SIG vzw | N. Klop en M. Klippel | VAKT- fun: als lezen niet vanzelf sprekend is |
17 februari 2010 | SIG vzw | H. Heuninck | Lees- en spellingsmoeilijkheden remediëren op niveau van 1e- 2e- 3e lj. |
4 november 2010 | SIG vzw | H. Heuninck | Breuken zetten de rekenwereld op z’n kop. |
21 mei 2015 | HoGent | S. De Coster | Gebruik van Apps binnen een didactische en therapeutische context. |
1 + 2 september 2016 | SIG vzw | P. Helderop | Oromyfunctionele therapie |
16 oktober 2017 | VVL | S. De Coster | Symposium ouderbegeleiding |
4 + 5 maart 2019 | SIG vzw | C. Manderfeld | Technisch lezen |
23 april 2020 | Logo Art | W. Haasjes | Webinar: Logo Art online |
5 oktober 2020 | SIG vzw | H. Leysen | Webinar: Taalproblemen bij meertalige kinderen? screen de moedertaal met de ALDeQ- NL |
10 november 2020 | Eureka | A.Deblock | Webinar spelling: ‘Kippen die slapen’ |
13 november 2020 | Eureka | Webinar breuken | |
1 december 2020 | SIG vzw | A.Desoete | Online themadag- Dyscalculie, een problematiek die blijft tellen |
30 maart 2021 | SIG vzw | Annabel Nijhof | Autisme en de hersenen |
1 oktober 2021 | SIG vzw | Sandrine De Coster | Dyslexiesoftware en nu?! |
28 maart 2022 | SIG vzw | Begga Van de Walle | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis |
13 februari 2023 | SIG vzw | Jente Verbesselt, Joris Vanopstal, Ingrid Herrreman, Geert Andries | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners |
28 september 2023 | VVL | Glenn Aerts | Masterclass: Implicaties van de wet op de patiëntenrechten voor logopedisten |
13 november 2023 | SIG vzw | Els Sys | Van M- decreet naar leersteundecreet: wat verandert er? |
Datum | Instituut | Lesgever | Onderwerp |
---|---|---|---|
6 april 2009 | SIG vzw | D. Baeyens | Comorbiditeit en differentiaaldiagnostiek bij ADHD |
21 februari 2012 | SIG vzw | H. Heuninck | Beginnende en gevorderde leesmoeilijkheden op het niveau van de volledige lagere school |
22 februari 2012 | SIG vzw | H. Heuninck | Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden op het niveau van de volledige lagere school |
30 oktober 2014 | SIG vzw | I. Herreman | Fonetische en fonologische articulatietherapie creatief en communicatief bekeken |
8 mei 2015 | SIG vzw | H. Heuninck | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met een rekenwereld tot 1000 |
23 oktober 2015 | SIG vzw | H. Heuninck | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde |
2 november 2017 | SIG vzw | I. Zink | Ontwikkelingsdysfasie: theoretisch kader, diagnostiek en begeleiding |
9 juli 2018 | KWEC | B. Van De Walle | Logopedie bij jonge kinderen: stimuleren van communicatieve interactie en taal |
30-31 augustus 2018 | SIG vzw | P. Helderop | Logopedie en tandheelkunde: oromyofunctionele therapie |
4 - 5 maart 2019 | KWEC | C. Manderfeld | Technisch lezen |
5 oktober 2020 | SIG vzw | H. Leysen | Webinar- taalproblemen bij meertalige kinderen? screen de moedertaal met de ALDeQ- NL |
10 november 2020 | Eureka | A.Deblock | Webinar spelling: ‘Kippen die slapen’ |
13 november 2020 | Eureka | Webinar breuken | |
21 tem 23 april 2021 | SIG vzw | Karin Brinkman | Prompt |
1 en 2 november 2021 | KWEC | P. Helderop | Verdiepingscursus OMFT |